måndag 1 november 2010

Skyltar som ibland säger något, men oftast inte.


ok.. Vi börjar med varför. Varför får man inte uppehålla sig här i onödan, och framförallt vem bestämmer om det är onödigt. När jag själv stod där så tyckte jag inte att det var i onödan. Förutom att jag fick den här bilden och således kan skriva detta högst insiktsfulla inlägg, så vill jag ändå tycka att min närvaro inte är i onödan. Skulle den mot allförmodan vara det så vill jag då veta vem som har rätten att bestämma det.


Den här bilden bär på en rätt så intressant symbolik.
Så här ser jag på symboliken:

Du är ute och dricker Öl
Du bjuder nån på vin
Får ragg på lite "kött"
Detta leder till ett "pålägg"

Den observante ser också att det till höger är en rulltrappa som går neråt.
Vilket bara kan betyda att det sen går utför..

Inget bra ställe för att tända kärlekens eldar med andra ord.

Men det är bara min version av det hela.

2 kommentarer:

  1. Alltid kul med skyltar som vädjar till ens samvete. "Är det verkligen helt nödvändigt för dig att stå här?" Och det blir, som du skriver intressant att reda ut bevisbördan. :)

    Och din analys av skylt nummer två blir bara än mer klockren i och med att stället heter något som innefattar "super". :)

    SvaraRadera
  2. Du skall alltid dra det längsta strået! ;)

    Men kort sagt så hade alla skyltar varit roligare om dom hade spelat på någon känsla "vågar du verkligen köra i 30 kmh förbi den här skolan?"

    SvaraRadera

Skriv nått intelligent här, är det inte intelligent så får du gärna skriva det ändå. Det får mig att verka smartare...