onsdag 25 augusti 2010

Komunal avrättning.

Erkänn att jag ibland lyckas med mina rubriker? Så vad skall jag gnälla om nu?

Jo, spetsa öronen nu så skall jag berätta om vad våra snillen till komunalpolitiker har lyckats med. På min gata som sträcker sig ifrån Hisings kärra till Kungälv så har nått djävla snille tyckt att den vägen är en utmärkt cykelled. Inte bara så utmärkt så att man nämner det för sina vänner eller skryter om den på krogen utan så fruktansvärt sevärd att den förtjänar små söta skyltar i fluorescerande blått.



Jag vet inte om dessa skyltars tilltänkta syfte är att locka dit tyska turister på älgsafari eller dra ner populationen i kommunen en aning. Om man frågar mig så skulle jag påstå det senare.

Missförstå mig inte, den hade varit trevlig att cykla om det inte hade varit för en sak. Bilar, Och inte vilka bilar som helst utan bilar med människor i. Bara det är en livsfarlig kombination. Är det något att grina över då?

Ja..... för...


Nånstans på något kommunalkontor så har någon just bevisat att Charles Darwin inte var ute och cyklade (Charles Darwin forskade i evolutionens lära och det naturliga urvalet bland arterna kan jag inflika för er som som tycker att Google är läskigt).
Denna lägre stående varelse har dessutom utformat farthinder på ett väldigt sucidalt sätt.





Så tänk er när ni kommer cyklande här och möter en stressad säljare på väg hem en fredag. Som jag ser det så har du tre val:

1. Kör rakt fram och hoppas på att du har en försäkring som täcker utslagna tänder och sårad självkänsla.

2. Kör höger och hoppas att du har en vän/sambo/fru/man/husdjur som tycker att det är kul att plocka ut rosentaggar ur din kropp. Det kan vara en fördel om dom också har cykelservice som hobby, för du lär inte renovera cyklar på ett tag.

3. Sväng vänster och möt din skapare.Hoppas också på att du har levt ett syndfritt liv om du tror på någon gud. Eller att den vätskan som du kommer få matad upp genom en sond i näsan smakar hallon på sjukhuset.

Innan denna gigantiska missen trodde vi att i samband med detta bygge så skulle dom bygga ut nån form av väggren, men där hade vi fel. dom tvingar istället ut cyklisterna på denna underbara "cykelled" mitt ut i vägen. Mot mötande trafik.

Jösses!!

Jag vet att man använde denna teknik på minfält för att slippa lägga ut så stora fält med minor förr i tiden.
Även vid jakt med fällor så används denna teknik fortfarande.
Tur att skaparen till detta inte jobbar med massförstörelsevapen, för det verkar vara en ond djävel.

Sen kan jag avsluta med att be er att om ni hamnar i denna situationen så välj vänster eller rakt fram, man bråkar nämligen inte med frugans rosor. Hon kan få sadisten på komunalkontoret att framstå som ett lamm i en reklamfilm för toapapper i jämförelse om man bråkar med hennes växter.

Nu skall jag bar mäta mitt blodtryck för att sedan försöka sova.


Fridens Lijor

Mr L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nått intelligent här, är det inte intelligent så får du gärna skriva det ändå. Det får mig att verka smartare...