fredag 20 augusti 2010

Semestern drog förbi som en ångvält.

Jag känner att det är svårt att summera semestern som gått, även om jag inte skriver någon dagboksblogg så har det hänt så fruktansvärt mycket så jag vet inte hur jag skall återuppta bloggandet.. Jag började min semester med att ha min årliga massagekurs på Sparrevikens sommarläger, det var nu 8:e året i rad som jag höll i det och även i år med gott resultat. Början av semestern började dock inte så roligt då min "plastpappa" fick en stroke. Detta var otroligt skrämmande att se, han är idag på bättringsvägen och nästan helt återställd. Fortfarande lite släpig i talet men vid gott mod.

Men det som gjort denna semestern minnesvärd är att jag nu officiellt jobbar som fotograf. Efter ett krogbesök där jag träffade en vimmelfotograf så kom jag i kontakt med www.Aveny.se. Så nu är jag som det så vackert heter frilansande fotograf.
Beväpnad med min kamera så springer jag runt och fotgraferar på krogarna i Göteborg.

Detta är ett roligt extrajobb som jag trivs med. Jag har dock inga planer på att sluta mitt fulltidsjobb dock om inte det dyker upp ett jobb som gulfiskvikarie förstås. (kände mig tvungen att förtydliga detta då mina chefer läser bloggen).

På hemmafronten så har jag snart byggt klart min "loungeaktiga" tredje våning.
Detta har tagit strax över 2 år men har vart värt det. Det har tagit två Indienresor för att samla på sig inventariet. Bilder kommer på detta när det är helt klart (räkna med två år till).

För att inte helt förvandla denna blogg till en dagboksblogg där klädköp diskuteras så skall jag presentera mitt nya fotoprojekt. Jag kan dock infoga en bild på det trepack kalsonger som min fru köpte till mig om ni verkligen vill, men risken är bara att kissie och blondibella börjar läsa den, och det vill vi inte.

Så hatten av för min nya vän.....

Mr Duck, han hittades i en tiokronorsaffär i Danmark och bor numera i min kameraväska. Han skall hjälpa mig att porträttera mina bilder som jag ibland får i huvudet. Om jag och folk som läser dom tycker det är kul så forsätter jag att plåta dom.









Det var allt för mig..

1 kommentar:

  1. En semester med ömsom vin, ömsom vatten verkar det som.

    Himla skoj att du nu kan få betalt för att fotografera. Dina bilder brukar ju vara skitbra, så jag är säker på att det kommer gå bra. :)

    Ser framemot bilder på loungen. :)

    SvaraRadera

Skriv nått intelligent här, är det inte intelligent så får du gärna skriva det ändå. Det får mig att verka smartare...