måndag 12 juli 2010

Inferiorttrauamtisktsemestersyndrom

Långt ord som krävde att jag tänkte tillbaka på mina latinlektioner i anatomi.
För er som sov på den lektionen så betyder det:

Innansemesterpaniksyndrom.

Inte nån ångest över att semestern snart kommer och går, utan mer fysiskt betonat.
Det är nämligen såhär på mitt jobb, det är inte bara jag som har semester. Alla skall ha semester, fast många har den nu. Detta gör att man inte riktigt kan köra i sitt egna distrikt och byta bort jobb mellan varandra. Jag försökte i morse att byta bort min arbetsdag till fruktskålen i fikarummet. Intresset verkade vara svalt, inte ens om jag lovade att skriva över min skäl till skålen gick affären i lås.

Kaffemaskinen ville jag inte ens fråga då den redan har gett mig magkatarr. Den står där i sin hörna och spottar ur sig sitt svarta gift som en kol-sjuk gruvarbetare från nån baltstat.
Jag försökte även en stund att försvinna, inte ut genom dörren utan mer fysiskt och spirituellt. Men även detta misslyckades fatalt. Nu var arbetsmoralen lika låg som hos Sven Otto Littorin. Jag funderade lite på hans avgång men tyckte den var lite väl dramatisk dessutom har jag aldrig riktigt gillat att bränna broar på det sättet.

Försökte igen försvinna bort in i en annan dimension där det porlar öl i bäckarna och dom vidsträckta gräsmattorna inte ger mig pollenallergi, service ordrarna blåste i vinden som sommarkåta fjärilar, för en stund trodde jag att jag hade lyckats. Men det var bara min beniga röv som hade somnat, när jag långsamt hade börjat glida av stolen. Dreglande vaknade jag till ur kaffecoman och insåg att jag faktiskt har ett jobb att sköta. Så med liknande steg som en fånge har på väg till elektriska-stolen hasade jag mig ut i bilen.

Ibland tycker jag att det skulle vara skönt att tro på en gud. Förr kallade jag mig soldyrkare, för att solen är min vän och skänker mig värme. Men idag var den obstinate solen lite väl mycket. Senare under dagen fick jag dock !lite" peptalk av kontoret. I deras förvrända ord sas det saker som "vi plockar bort det jobbet på dig"

Men jag som kan läsa mellan raderna vet att dom sa "vi har flyttat tiden för din avrättning till nästa vecka"

Tack sa jag och la på.

Det gör jag nu med, stämplar ut för dagen.
Åter i tjänst tis 07:30 vid övriga frågor ring kundtjänst.



Denna bild symboliserar väggen som hindrar mig från min semester.

2 kommentarer:

  1. Men va fan, Det e ju massa hål i den väggen!!
    Hur fet e du igentligen? Välj ett av hålen bara och stick på semester. Personligen hade jag valt ett av de nedre hålen så du slipper klättra i Solen som verkar lida av prestationsångest i dessa dagar. Fattar den inte att den kommer bli utbränd? Hursomhelst,
    Hang in there, dude. Och blir det för varmt på dagarna kan du alltid stanna till och tända en brasa att svalka dig vid.

    Din vän i onödan
    Mike

    SvaraRadera
  2. Vi är alla slavar... :P
    Jag känner igen det där. Min semester blev det inget av med, eftersom jag ska börja på nytt kneg 2/8. Förra veckan fick jag jobba för tre, pga andras semester och sjukdom. Livet på en pinne liksom. Men man får väl försöka intala sig själv att good things happens to good guys. Så vem vet, snart är vi kanske i landet med ölfyllda bäckar trots allt. I alla fall bildligt talat.

    SvaraRadera

Skriv nått intelligent här, är det inte intelligent så får du gärna skriva det ändå. Det får mig att verka smartare...