torsdag 8 juli 2010

Storleken räknas.

Helt tveklöst så är det så. Är det inte små söta hundvalpar så är det supersize som gäller. Helt normal storlek är så fruktansvärt 80-tal. Så när jag hittade extra stora ölburkar i Köpenhamn så var jag tvungen att köpa ett par stycken. Inte nog med att man köper löjligt stora ölburkar, utan man kan för den sakens skull inte med att dricka upp dom för att man tycker dom är så coola. Detta för med sig ett rent logistiskt problem, dom tar sån fruktansvärd plats i kylen.

Så inte nog med att min strävan att vara lite flashig inför kompisarna resulterade i att konka runt löjligt stora ölburkar på semestern, jag har också förlorat nödvändig plats i kylskåpet.



Nu får jag erkänna att jag använde mig av ett par mäklarknep för att få se objektet att se större ut, men faktum är att rackaren är på 1 liter. Jag menar, hur mycket bryr man sig om att ölen smakar Ukrainskt kärnavfall av den löööjligt stora burken när den är på 1 Liter?

2 kommentarer:

  1. "Men älschkling, jag looovar... jag har bara druckit tre öl..." :D

    Jag har något vagt minne om att det fanns en ölsort som hette Faxe när jag var liten. De hade också öl på en-liters-burkar, och fanns i Sverige. Såna samlade jag på. Tomma alltså... Man kan ju inte låta bli att undra hur pass avslagna de blir. Minns för några år sen, när det fanns öl på en och en halvliters PET. Det var ju coolt och gott första glaset typ. Sen blev det mer som att dricka diskvatten. Men coolt slutade det aldrig att vara. :)

    SvaraRadera
  2. Vad hände med Faxe igentligen???? Dom är som sagt coola.. men man blir mätt bara av att se den, Då är det bättre att dricka 10 småburkar (IG i Matte- A)

    SvaraRadera

Skriv nått intelligent här, är det inte intelligent så får du gärna skriva det ändå. Det får mig att verka smartare...