onsdag 12 januari 2011

Fummuluss klantarslus..


Min fru är klantig.
Inte lite klantig utan sådär papphammarklantig, jag skulle vilja gå så långt som att säga att om du sätter henne i en madrasserad cell med en bomullstuss och en kudde så kommer hon ändå skada sig. Jag är dock av den naturen så att jag tycker det är så charmigt att jag när hon ligger i en hög och skriker efter att ha trillat på en toffla att jag inte kan låta bli att skratta. Givetvis efter att jag har försäkrat mig om att hon inte är allvarligt skadad. Utan att överdriva så händer det så ofta att när hon slår sig så brukar hon skrika en kort sekund för att sedan ropa:

-Jag överlevde!

Detta för att jag skall slippa springa upp ur soffan, det är kärlek det.

Men ändå!!

Så kommer hon inte i närheten av mig, inte en chans.
Jag har lyckats med så otroligt klantiga saker så att det finns inte i världshistorien. I min skolgång blev jag mobbad för det på riktigt, men allteftersom jag blev äldre så kom jag till insikt om att eftersom jag ändå inte kan göra nått åt det så får jag väl axla rollen som clown och bjuda på det.

Så jag bjuder på ett axplock här, om du som läser detta känner mig och tycker att jag utlämnat nån smaskig historia så är det ok att skriva det här. Jag är inte uppfostrad för att skämmas ändå.

* Jag har på sista dagen på ett jobb jag hade i när jag var 20 skallat av en planka då jag försökte flyga med en lyfttravers, den bulan var inte på låtsas men det blev en liten flygfärd ändå. När jag tänker tillbaka på det så var det kanske inte så genomtänkt då hur landningen skulle gå till inte var med i beräkningen.

30 min senare så tappade jag ut chefens kakburk på golvet. Då fick jag en världens bästa kommentar av en finsk kille som kunde mycket lite svenska, den löd på knacklig svenska:

-Trillar du ofta i livet?

* Jag har sprängt en hundbajskorv med en nyårssmällare för att upptäcka att stubinen brann av för fort, jag antar att jag inte behöver gå in på detaljer.

* Jag har i lågstadiet fastnat i en gungställning så hårt så att två st pinsamt lite äldre tjejer fick bära upp mig ur den. Ytterst pinsamt.

* Jag har vid ett tillfälle mitt på dagen lyckats cykla på en dam med min cykel. Hon hade dock vänligheten att grensla cykeln så att mitt ansikte mjukt landade mellan hennes bröst, och bröst det hade hon kan jag säga. detta måste ha varit när jag gick i dagis.

* Jag har på samma cykel tävlat med en äldre kille om att cykla ner för en låååång backe utan att bromsa en enda gång med resultat: stukad arm, sprucket käkben och sju stygn på hakan.

* Jag lyckades i förrgår att slå mig själv i huvudet med en gitarr.

* Jag har sågat mig i låret med en motorsåg.

* Jag har borrat ett 5mm borr genom min tumnagel.

* Jag har åkt ner för kurvig backe i en kundvagn, detta avråder jag speciellt för då dom är jättrsvåra om inte omöjliga att styra om man sitter i dom.

* Jag har av misstag krossat fönstret till verkstadsdörren två gånger, detta till skillnad mot min fru som bara lyckats slå sönder vardagsrumsfönstret en gång.

* Jag har kört om en civilpolis på felsida 30km/h för fort på felsida med en avställd bil. Jag har fått mildare utskällningar i livet kan jag säga. Så akta er för Boråspolisen, känsliga rackare de där.

På grund utav risk för att bli tvångomhändertagen så slutar jag här.
Man behöver dock inte släktforska länge för att hitta genen som jag ärvt (hej pappa)

Han har lyckats med att trilla egenom ett ladgårdstak och landa mellan kossorna och trilla ner från taket på en lokvagn.

Så tack för att du har spridit så mycket glädje åt min omgivning och planterat en gen som har gett mig mer ärr än Börje Salming.

Kan avsluta med att förklara varför jag om på att skriva detta inlägget. Idag lyckades jag klämma mustachen i en fjärrkontroll och klämma mig på en medicinburk.

nu ska jag spänna fast mig på en madrass och invänta morgondagen, vem vet vad den bjuder på.

4 kommentarer:

  1. Du har glömt bogsering av traktor,handhavande av lerduvekastare,överansträngd högeraxel p.g.a alldeles för stort antal skott mmmm

    SvaraRadera
  2. Hej anonyma pappa.

    1. Att jag körde på din jeep med traktorn kan ha haft att göra med att det inte fanns några bromsar på DIN traktor, så jag tror att den hamnar på din lista.

    2. Nu är inte skuldfrågan utredd riktigt i varför lerduvekastaren mosade min hand, men jag har för mig att DU höll i avtryckarsnöret..

    3. helt rätt.

    :D

    SvaraRadera
  3. Vem fasen behöver Jim Carrey-komedier, när Landéns liv finns. :D

    SvaraRadera
  4. Ang.Punkt 2 Vill undertecknad tillkännage att han satt på behörigt avstånd med en katt i knät
    (se foto) medan hans son Med Klintan i tankarna förbrukade lika mycket ammunition som jag har under min jägartid (ca:48 ÅR)

    SvaraRadera

Skriv nått intelligent här, är det inte intelligent så får du gärna skriva det ändå. Det får mig att verka smartare...