tisdag 15 februari 2011

Ang alla hjärtans dag.

Gav ni era partners presenter igår?

Sen när blev kärlek något som bevisas genom att på rätt kalenderdag köpa choklad och blommor?
Det är inte något som kan liknas med en årlig bilbesiktning hoppas jag.

Malin och jag har aldrig uppvaktat varandra på alla hjärtans dag mer än vad vi gör dagligen, dvs ibland mycket ibland lite mindre.
Men jag föredrar att få min choklad när jag verkligen behöver den istället, likaväl som jag hellre får en kärleksförklaring när jag mår skit istället för en dag då hon "SKALL" lämna den. Jag vill också slippa att känna mig tvungen att just köpa något en speciell dag, för hur skall jag då veta att hon tar det på allvar?

Jag fick höra idag något som jag inte uppmärksammat under min skolgång.
Tydligen kunde man köpa en ros som levererades till personen i klassrummet.
Jag tänker då på hur personen som fick minst rosor känner sig.
Så det är inte dagen då vi skall uppmärksamma dom älskade som jag har kluvna tankar om, utan dagen då dom som inte får något blir uppmärksammade på sin ensamhet.

Givetvis är man älskad även om man inte får någon ros, men jag tror att det sätter saker i fel proportioner. Alla har inte den självkänslan som krävs för att klara av något som blåses upp i sådana jätteproportioner utan att börja tveka.
Men man kan ju inte heller "förbjuda" eller reglera en kärleksgest, Så vad göra?

Jag har ingen aning, men jag tror att man kommer långt med lite ödmjukhet och tänker på personerna runt sig istället för sin partner eller bästa vän. Jag gillar inte det faktum att det har blivit en kommersiell dag av det hela. Det behövs ingen kalenderdag för att visa uppskattning.
Det räcker bra att jag behöver inställa mig på bilprovningen en gång om året per bil för mig.

Missförstå mig inte nu, det är alltid rätt att skämma bort sin älskade men man bör göra det mer än en gång om året.

Så kom vi till det med bilder.
Det visade sig att jag har varit dålig på att fota hjärtan och choklad så håll till godo med en bild på Margareta Öhman från tv-serien Varuhuset 1987 eftersom hon är så långt ifrån kärlek man kan komma..

4 kommentarer:

  1. underbart inlägg och en underbar bild! lite sorg över att varuhusets alla dvd:er redan är sedda :)

    SvaraRadera
  2. Jag sympatiserar helt med din åsikt i frågan.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att Linnea gillar dej, hälsar Linnea´s mamma

    SvaraRadera

Skriv nått intelligent här, är det inte intelligent så får du gärna skriva det ändå. Det får mig att verka smartare...