tisdag 25 oktober 2011

Bon apetit...

Att denna dagen skulle bjuda på något extra var säkert redan då jag såg mina jobb i morse. Överbokad och med riktigt skumma jobb med en spridning från hisingsbacka till Kärna. Som om det inte var illa nog så var min lunch bortprioriterad till förmån av ett tandläkarbesök istället. Detta pga att jag förra veckan opererade bort en visdomstand, nu visade det sig att det hade blivit infekterat och jag fick dras med värkande käke, ont i halsen och feberkänningar idag.

När jag är som mest hungrig så säger en av mina kunder påväg in till köket på knacklig svenska "förlåt mig".

Hon pekar ner i en bytta som stod en meter ifrån där jag skulle jobba, ibyttan låg tre st lammhuvuden. Dom var flådda men tänder och ögon satt kvar. Jag har varit med om att kunder står och stirrar på mig när jag jobbar, men detta tar fan alla pris på pallen..


Denn bilden illustrerar hur jag känner mig efer denna dagen....

Gonatt..

3 kommentarer:

  1. Helt plötsligt känns inte morgondagens lammiddag lika lockande.

    SvaraRadera
  2. Då skall du ändå vara sjukt nöj över att jag inte lyckades fota hallalmåltiden.. Det var nått sjukt vad dom stirrade (lammehuvudena), kanske blir så om man inte har några ögonlock iofs.. ;)

    SvaraRadera
  3. Very Indiana Jones, liksom. Minus tandvärk och hungerkris då:-)

    SvaraRadera

Skriv nått intelligent här, är det inte intelligent så får du gärna skriva det ändå. Det får mig att verka smartare...