onsdag 19 oktober 2011

Uppvaknande.

Hej hösten min vän, med kontrastrika höstfärger och blöta skor.
Säg hejdå till sensommaren som aldrig blir så bra som du tror.
Hösten ljuger inte, eller vaggar in dig i drömmar om sol och strand.
Hösten är snarare vacker i sin enkelhet, och med löverk i brand.

Sen skulle det kunna bli några rader till men då kom min fru hem och gjorde mig påmind om att jag lovat att laga mat till henne..

Så jag skall hålla mig kort, deppa inte ner er för att det blir höst.
Gå "all in" med värmljusen och njut av det vackra. Planera och dröm er bort till en varmare verklighet där ölen serveras i skummande sejdlar utan en tanke på att kräva betalning. Där solbrända kroppar ligger packade som grillkorvar (ni vet dom med nermalda slaktrester som man köper på statoil) på stranden.

Dröm, planera och hoppas.
För det blir ändå inte som man tänkt sig när det kommer till kritan.
Men det behöver inte vara dåligt.

Jag räknade härom dan det till att när mitt vardagsrum har gått in i höstmode så är det 23 st öppna ljus..
För nu kommer snart vackra vintern. Säger detta nu för jag kommer troligen gnälla som en nyförlöst bebis när den är här..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nått intelligent här, är det inte intelligent så får du gärna skriva det ändå. Det får mig att verka smartare...