tisdag 27 april 2010

Varm i kläderna.

Har jag inte blivit på bloggandet. Inga inbjudningar till tv-shower, har varken träffat Blondibella eller bloggaren som ser ut som en tågolycka i käften.
Men jag är glad ändå.

På tal om varm i kläderna..




Denna stackaren blev nog varm i kläderna. Bilden är tagen från Tycho Brahes lilla fästning i Gränna. Jag tyckte så synd om honom. Även om inte landskapet syns på den lilla bilden så kan jag säga att oavsett vart han var på väg så hade han långt kvar.
Så i rädsla av att han eventuellt skulle dö av utmattning eller tristess så förevigade jag det med en bild. Det skulle kunna vara bra om Efterlyst skulle ta upp fallet, tänk er vad häftigt att få sin bild publicerad i efterlyst.

Jag tycker det i alla fall bör betänkas, att om man skulle veta vilken kraftansträngning man står inför när man står mitt i skiten så skulle man nog spontandö. Oftast är det ju inte man själv som ser det, utan omgivningen.
Mannen på bilden tex hade nog inte en aning om vad han hade framför sig. Hade han vetat det så är jag övertygad om att jag skulle ha fotograferat ett lik.
Men han trampade glatt på. Om det inte hade blåst så mycket så hade jag nog hört hans glada visslande.

Så om ni ser en medmänniska eller motmänniska som står inför sin livs ansträngning, upplys då inte stackarn om det ni ser.

Skulle ni göra det ändå, så glöm inte att ta ett kort på eländet.




2 kommentarer:

  1. Svinbra Bilder ! Bra text. Keep it up så kan vi med gemensamma krafter snart avsätta både Blondinbella och Kissie från deras orättmätiga plats på toppen av Sveriges bloggberg.

    Din vän i onödan... NN4AN_Mike

    SvaraRadera
  2. Tackar.
    Enade står vi starka..

    SvaraRadera

Skriv nått intelligent här, är det inte intelligent så får du gärna skriva det ändå. Det får mig att verka smartare...