söndag 20 juni 2010

Kondomträdet....

I ett område där jag arbetar dyker detta fenomen upp varje år på samma träd (ca 4 st).
Idag kände jag mig tvungen att åka dit och fota spektaklet eftersom det är det sjukaste som jag någonsin har sett, då har jag ändå sett bådet E-type och Anna Book live. När jag väl kom fram till trädet som är beläget i ett bostadsområde i Nödinge, så möts jag av ett gäng stenhårda moppegrabbar. Till detta gäng satt också ett gäng tjejer som uppebarligen had fått i sig för mycket bensinångor. För när jag närmar mig trädet och börjar mäta ljus och fundera på hur jag får bäst bilder på trädet så utbrister en av tjejerna:

- Varför tar du kort på trädet?

Jag blev helt paff.
Funderandes över vad jag skulle säga för att inte uppfattas som ett rikspucko så frågade jag henne snällt om hon hade tittat på trädet själv.
Hon svarade:

- Aha.

Jag hittar ingen rimlig förklaring annat än att ibland så har man otur när man tänker. För döm själva om ni hade reagerat om ni såg detta "kondomträd"



















En sak är lika säker som att påven har en lustig hatt, det är att om ett av mina träd hade blivit såhär så hade jag sålt huset och flyttat därifrån.
Särskilt om iq-reserven hade suttit under det och boffat tvåtaktsbensin från sina mopeder.

Vart är världen på väg igentligen?

4 kommentarer:

  1. Haha, onekligen en sjuk värld. Anna Book, E-Type och kondomträd.
    När jag läste rubriken så trodde jag först att det handlade om ett träd, som likt en julgran, hade fått utsmyckning. Fast i stället för kulor och skit, så skulle det hänga just kondomer i det.

    SvaraRadera
  2. Ser ut som ett träd från en skräckfilm. //Angelique

    SvaraRadera
  3. Ha ha jag trodde du hade hittat ett träd med hängande kondomer i!!!! I Frölunda bakom Önneredshallen in i motionsslingan finns ett träd med nappar....!!! Ja du vet såna som små barn tycker om..
    Dit går barnen och hänger upp sina nappar .... hur häftigt som helst!! DET borde du fota, lillebror!!

    SvaraRadera
  4. Men gud! vad ballt! Och du, du har säkert en SUPERSNYGG KLOCKA du med! :-)

    SvaraRadera

Skriv nått intelligent här, är det inte intelligent så får du gärna skriva det ändå. Det får mig att verka smartare...