onsdag 16 juni 2010

Veckans bild.

Är det någon som känner en parkeringsvakt?
Hur är dom privat?
Har dom humor?
Finns dom på riktigt, jag menar utanför jobbet?

För jag känner ingen, men å andra sidan så kanske man inte säger att man är p_vakt, det kan bli otäckt på krogen och liknande. Tänk vad otäckt om man upptäcker att ens bästa vän är en P-vakt som botat ens bil.
Men man undrar ändå om dom peppar sig på nått sätt innan dom drar ut i fält.
Det känns som om dom behöver det, lite som träningsscenerna i Rockyfilmerna.
Sen går dom ut och blir spottade på av arga felparkerare.

Jag tror att om man skall bli en bra P-vakt ( läs effektiv) så skall man nog vara en grinig dam i medelåldern. Ingen bråkar med en sådan, man vet att om man gör det så är förlusten ett faktum. Man skall också ha ett hjärta av sten, så det kan vara en fördel om man har upplevt ett eller flera krig tidigare. Man skall vara så hårdnackad så att man kan trampa på en tam hamster som om det vore en cigarettfimp (har hört att det är inträdesprovet på P-vaktsskolan).

Sen skall man helt sakna logiskt tänkande, så rekryteringar från komunala arbetsplatser är vanliga. Särskilt från socialkontor och Telenors kundtjänst.

Så för att svara på min egen fråga så tror jag att dom finns.
och dom har sin kickoff på en Sadoklubb nånstans.

Men jag kan säga att nån humor har dom inte, För om dom hade haft det så hade det garanterat suttit en lapp på detta "fordon"



Denna knäpptes i helgen när jag var i Köpenhamn. Jag kan säga att om jag vore en P-vakt och sett denna parkering så hade jag lappat den med ett leende, Sen hade jag tagit resten av dagen ledigt och känt mig nöjd.

Vad hade ni gjort?

tips: Det går att kommentera om ni trycker på kommenteraknappen nedanför ;)
Var inte rädda jag bits inte.

Mr: L

6 kommentarer:

  1. Du vet att jag sökte ett lapplisa jobb en gång i tiden va?

    SvaraRadera
  2. Hmm.. Nepp lika lite som jag vet vem du är ;)

    SvaraRadera
  3. jag ska se om jag kan dejta nån p-vakt ngn gång...tror jag gått igenom en del yrken men inte p-vakt....

    SvaraRadera
  4. Gör det.. Glöm att du släpar hit spektaklet på grillkväll bara ;)

    SvaraRadera
  5. jaha, Mimmi var det!

    SvaraRadera
  6. Haha! Dman, vilken insändarstorm det hade blivit om Prebens permobil hade fått en bot. Men jag är benägen att hålla med i ditt tänk. Varför inte liksom.

    SvaraRadera

Skriv nått intelligent här, är det inte intelligent så får du gärna skriva det ändå. Det får mig att verka smartare...