torsdag 3 juni 2010

Livets fyra mål.

För en katt i alla fall. Det skulle varit fem egentligen, men ett dropinbesök hos veterinären satte stopp för det femte målet. Som en del av er vet så har jag klippt ihop 7 delar som jag kallar för "hur en katt tänker". Jag tänkte bara ventilera lite tankar runt det området, vem vet det kanske finns nån läsare med kunskap i ärendet.

1. Jag tror att mina katter har magar som består av ett svart hål.
För det finns inte en chans att man kan vara så hungrig hela tiden. Nu får ni inte tro att vi vansköter våra små terrorister, dom får bra foder i dom mängderna som veterinären ordinerar mot deras trivselvikt. Men om dom hade haft fritt med foder så tror jag inte det hade varit nått stopp på det. Dom äter allt och då menar jag ALLT! Gummiband, tyg, böcker, insekter, krukväxter, toscakaka mm. Kort sagt allt som glöms framme.
Gynnarna skäms sen inte för att be om mer hela tiden.



Dom är iofs innekattter men om dom hade fått ströva vilt i naturen så är jag övertygad om att dom skulle släpa hem älgar och annat storvilt. Det har gått såpass långt att vi inte kan öppna kylskåpet utan att dom skall sjunga serenader för oss.
Öppnar vi en låda med plastlock så tror dom att det vankas godis.
Vi har även hittat rester av chilifrukter i kattlådan!! Vi odlar chili och jag kan garantera att det inte är den milda sorten.



Jag kan verkligen inte neka dom mat heller. Lismarna har nämligen en förmåga att förvränga jamningarna till ett kvävt pipande, ungefär som att det hade varit deras sista pip. vem kan neka en katt en sista måltid? Så på matfronten står det:

Katterna - Kattägarna 1-0

men matchen är långt ifrån klar,


Nu skall jag halta ut i köket och blanda oboy och jag vet att det kommer sluta med en skvätt laktosfri mjölk i deras skål.

Fortsättning följer...

2 kommentarer:

  1. Haha, det är katternas värld. :)
    Det är nog bra att fortsätta ge dem mat. Annars går de kanske loss på er... :O

    SvaraRadera
  2. Tror att det är nåt medfött.... mina är likadana!!! Ett förvridet "jamande" får det att låta som om om skulle dö vilken sekund som helst..och som du säger lillebror.... vem kan neka dom mat då???!!!

    SvaraRadera

Skriv nått intelligent här, är det inte intelligent så får du gärna skriva det ändå. Det får mig att verka smartare...