tisdag 15 juni 2010

Skrivkramp igen.

Det var då själva fan vad min skrivkramp har lamslagit mig. Som tur var kan jag ta till bilder istället, detta är extra passande då jag och frugan köpte ett macroobjektiv i helgen. Det har väl inte hunnits testas så mycket men en del bilder har det blivit. En del frågar vad jag har för kamera, så jag tänkte presentera min trotjänare här.

Kamera:

Nikon D90

Objektiv:

AF micro Nikkor 60mm 1:2,8 D
AF-S Nikkor 18-55mm 1:3,5-5,6G
AF-S Nikkor 18-135mm1:3,5-5,6G ED
Sigma DG 70-300 1:4-5,6

Blixt:

Sigma EF-530 DG ST

Stativ:

Digipod bh-12N

Jag tänkte även härma en vän som på sin blogg lägger ut "veckans bild".
Detta är då tänkt att vara en bild som tagits under veckan.
Men eftersom en av mina katter ligger och ser fet ut på min kameraväska, vilket gör att jag inte kommer åt min kamera så får det bli en gammal bild.

Denna är tagen en kväll på Baga beach i Goa där några indier lekte i vattenbrynet.



info: 1/500 s. iso 200 f/11 <-- för dom som är intresserade

Det var allt jag orkade med idag, Men inom dom närmsta dagarna så skall det skrivas igen. Det är inte det att jag inte har nått att skriva om, jag lyckas inte få mina fingrar att skriva ner skiten bara.

sov gott.

Hälningar från ditt bojsänke i djupa vatten, Landén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nått intelligent här, är det inte intelligent så får du gärna skriva det ändå. Det får mig att verka smartare...